Walkthrough: Dandelion – Wishes brought to you

Niniejszy poradnik przygotowałam z myślą o osobach, które dopiero zaczynają swoją przygodę z grą lub szukają porad, by odblokowywać poszczególne etapy bardziej efektywnie.

Ponieważ Dandelion – Wishes brought to you nie jest typową grą otome, dlatego do pozytywnego zakończenia nie prowadzą nas poprawne odpowiedzi w dialogach, lecz odpowiednio wysokie statystyki i zarządzanie czasem. Każdy z panów ma trochę inne wymagania, w większości wypadków będziemy skupiać się w grze jedynie na 3 umiejętnościach: urodzie (beauty), kobiecości (feminity) i zdolnościach artystycznych (art skills). Dodatkowo, jeśli chcemy zobaczyć również wszystkie nieszczęśliwe zakończenia, musimy przejść grę, spełniając określone warunki – w przeciwnym razie będziemy świadkami jedynie wspólnego dla wszystkich „bad endingu”.

Kilka szybkich rad:

  • Zainwestujecie w strój kąpielowy – podnosi on punkty wpływów u każdej postaci (poza Jieunem, który najwyraźniej ma w poważaniu podziwianie kobiecych wdzięków) z max. 3 do 4.
  • Zainwestujcie w poprawę wzroku do 0.5 punktu (dzięki temu łatwiej będziecie znajdować znaczki).
  • Nie musicie kupować prezentów – spokojnie można je znajdywać i osiągnąć szczęśliwe zakończenia.
  • Wydajcie kilka punktów na obniżenie presji i stresu, dzięki czemu bohaterka będzie miała siły na rozwijanie innych umiejętności.
  • Chodźcie do pracy w weekendy (jedynie kilka razy, na samym początku gry) – wypłata wzrasta wtedy z 10 do 40 dolców.
  • Nie powtarzajcie tych samych interakcji, jeśli chcecie wywołać „spotkanie” w domu.
  • Korzystajcie często z opcji „kąpieli”, która podnosi urodę, kobiecość i obniża stres, a także jest dostępna za darmo od samego początku gry.
  • Wszyscy bohaterowie lubią prezenty związane z grą i studiem Cheritz.

Wybór ścieżki

Grę zaczynamy na „neutralnej” ścieżce i dopiero nasze wpływy u konkretnego bohatera sprawią, że odblokujemy jego historię. Bez względu na bohatera, przemiana w człowieka, czyli rozpoczęcie osobistego wątku, zaczyna się zawsze tego samego dnia = 1 września. Musimy więc od począku skoncentrować się na interakcjach i budowaniu relacji z upatrzonym bohaterem. Do wyboru mamy 5 panów (ich opisy dostępne są w recenzji), a także jeden ukryty epilog, który znajdziemy w „bonusach” dopiero po uzyskaniu szczęśliwych zakończeń w każdej z pozostałych ścieżek.

Statystyki

W zakładce „Status” możecie znaleźć aktualne statystyki naszej bohaterki, a także wymagania każdego z panów, aby historia mogła postępować. Jeśli nie wyrobimy się ze spełnieniem tych oczekiwań, otrzymamy nieszczęśliwe, wspólne dla wszystkich zakończenie. Jest zatem niezwykle ważne, abyśmy często obserwowali nasze postępy, aby nie umknął nam gdzieś moment, w którym zawaliliśmy rozwój postaci. Same statystyki nie mają żadnego znaczenia – nie zapewniają nam niczego dodatkowego w grze. Służą więc tylko do testowania postępu w relacjach. Rozwijamy je poprzez wykonywanie konkretnych czynności w domu, z którymi dana statystyka jest powiązana np. gadanie do kwiatków, podnosi naszą „kobiecość” oraz poprzez chodzenie w weekendy na „randki” i wybieranie w trakcie ich trwania opcji powiązanych ze statystykami np. szkicowanie w parku. Alternatywną metodą rozwijania statystyk jest używanie przedmiotów np. książki o sztuce rozwijają nasze umiejętności artystyczne.

Dodatkowo, poza pozytywnymi statystykami takimi jak: uroda, kobiecość, czy zdolności artystyczne, bohaterka dysponuje jeszcze negatywnymi statystykami, czyli stresem i presją. Dwie ostatnie to tak naprawdę „spowalniacze”, czyli coś, co ma na celu utrudnienie nam gry i opóźnienie postępu, abyśmy nie stali się zbyt utalentowani czy atrakcyjni w błyskawicznie krótkim czasie. Stres i presję również możemy obniżać dzięki czynnościom (odpoczywanie, odrabianie lekcji, kąpiel), randkom (picie drinka w restauracji czy zjedzenie deseru w kawiarni) oraz przedmiotom. Jeśli bowiem zaniedbamy migające na czerwono/fioletowo paski – możemy się spodziewać rychłego „bad endingu”, który przerwie nasze poznawanie historii.

Punkty wpływów

O postępie naszej relacji z daną postacią informuje nas nie tylko status, ale też punkty wpływu. Każdy bohater ma nad swoim zwierzęcych portretem przedział punktowy, który pokazuje nam ile jeszcze wpływów musimy zdobyć, aby zdać kolejny „checkpoint”. Wszyscy panowie – poza Jiyeonem – zaczynają z wartością 0 i maksymalnie 125 punktami do uzyskania. Rudy kocurek ma ten wskaźnik nieco większy, dzięki czemu łatwiej zdobyć u niego sympatię (przynajmniej na początku gry).       

Aktywności

W mieszkaniu Heejung możemy wykonywać kilka określonych aktywności. Niektóre z nich dostępne są od samego początku:

  • Zrobienie prania (na balkonie) – podnosi kobiecość / obniża stres i presję
  • Podlanie roślin (na balkonie) – ponosi kobiecość i urodę / obniża stres
  • Kąpiel z bąblekami (łazienka) – podnosi urodę i presję / obniża stres
  • Rysowanie (sypialnia) – podnosi zdolności artystyczne / obniża stres
  • Spanie (sypialnia) – obniża stres
  • Uczenie się (sypialnia) – podnosi zdolności artystyczne i stres / obniża presje
  • Odpoczynek na kanapie (salon) – podnosi urodę / obniża stres
  • Oglądaj kanał edukacyjny (salon) – podnosi zdolności artystyczne i stres / obniża presje
  • Zaplanuj posiłki: mięsne, bezmięsne, mieszane (kuchnia) – nie wpływa na statystyki, ale układanie w lodówce może wywołać spotkanie

Inne należy najpierw odblokować:

  • Rozmowa z roślinami (na balkonie) – ponosi kobiecość i urodę / obniża stres
  • Zadbanie o cerę (łazienka) – podnosi urodę i presję / obniża stres
  • Odrobienie lekcji (sypialnia) – podnosi zdolności artystyczne i stres / obniża presje
  • Przebranie się (sypialnia) – podnosi urodę i presje / obniża stres
  • Zrobienie makijażu (sypialnia) – podnosi urodę i presje / obniża stres
  • Przeglądanie artbooków (sypialnia) – podnosi zdolności artystyczne, stres i presje
  • Czytanie romansów (sypialnia) – podnosi urodę i presje / obniża stres
  • Czytanie czasopism (sypialnia) – podnosi urodę i presje / obniża stres
  • Ucięcie drzemki (salon) – podnosi urodę / obniża stres 
  • Oglądaj filmy dokumentarne (salon) – podnosi urodę i presję
  • Oglądaj reklamy – zwiększa kobiecość / zmniejsza stres
  • Oglądaj opery mydlane – zwiększa urodę / zmniejsza stres
  • Gotuj (kuchania) – zwiększa kobiecość, urodę i zdolności artystyczne / powoduję presję lub stres

Spotkania

Poza rozwijaniem statystyk, aktywności zwiekszają również naszą szansę na wywołanie spotkania z danym bohaterem po warunkiem, iż przebywa on aktualnie w tym samym pomieszczeniu. Dzięki spotkaniom wchodzimy w dodatkową interakcje z bohaterem. Możemy użyć jednej ze specjalnych opcji albo wręczyć mu prezent – co pomaga nam w zdobywaniu punktów wpływu. Musimy jednak uważać jakie prezenty dajemy i którą część ciała klikamy w trakcie interakcji. Różni bohaterowie inaczej reagują na pewne zachowania, wszyscy jednak nie znoszą, gdy dajemy im prezenty, które wcześniej otrzymaliśmy od kogoś innego. Możemy wtedy stracić z trudem zdobyte u nich punkty.

Dodatkowo, bohaterowie nie przebywają ciągle w tych samych pokojach, ale wędrują losowo po całym mnieszkaniu lub nawet znikają sobie w weekendy albo na kilka dni (Jihae chodzi do pracy, a koty ciągle gdzieś łażą). Musimy więc rozsądnie zarządzać czasem, aby nie okazało się, że nie możemy już ich spotkać. Z tego samego powodu warto wykonywać różne aktywności, bo zwiększa to szansę na wywołwanie interakcji. Ciągle powtarzanie tej samej aktywności np. podlewania kwiatów, może uniemożliwić nam spotkanie bohatera, nawet jeśli uparcie siedzi on w tym samym pomieszczeniu. Jeśli bardzo zależy nam na spotkaniu konkretnego bohatera, w określonym pomieszczeniu, wystarczy wczytać kilka razy grę – a zmieni się układ postaci w mieszkaniu. Dobrym nawykiem jest również zapisywanie przed wybraniem interakcji, aby w razie czego skorygować błędne kliknięcia czy wybory, które zirytowały naszego zwierzaka.

Randki

Szybkim sposobem budowania relacji jest wspólne wychodzenie na miasto w weekendy. Wybieramy wtedy jedną z dostępnych lokacji oraz towarzyszącą nam postać i możemy przeczytać inne dialogi w zależności od tego na jakim etapie fabuły się znajdujemy czy jak zażyłe są nasze relacje. Podczas weekendowych wypadów możemy też odwiedzić księgarnie, aby zrobić zakupy, rozwijać umiejętności lub udać się na poszukiwanie znaczków (za które potem odblokujemy bonusowe obrazki z menu głównego). Podobnie jak w przypadku interakcji w mieszkaniu, również na randkach należy uważać jakie opcje dialogowe wybieramy, aby nie urazić bohatera, a w razie pomyłki wczytać grę. O tym, że wspólne wyjście przebiegło pomyślnie poinformuuje nas przyrost punktów wpływu nad zwierzęcą miniaturką bohatera.

Przedmioty

Możemy je kupować, otrzymywać w prezencie lub znajdować. Jeśli planujemy zakupy należy pamiętać, że do sklepu wolno nam się udać tylko od poniedziałku do piątku. Wybieramy wtedy opcje „opuszczenia mieszkania” i wskazujemy księgarnie lub sklep. Do księgarni możemy się też udać w ramach „randki” w weekendy – co pozwoli nam również usłyszeć przeróżne komentarze bohaterów na temat literatury, komiksów czy samych zakupów.

Przed wizytą w sklepie warto zapisać grę. Jeśli nie odpowiada nam dostępny asortyment, wystarczy wczytać wcześniejszy zapis, a wylosują się nowe przedmioty. Prezenty warto kupować, mając na uwadze preferencje bohaterów.

Spokojnie możemy też sprzedawać rzeczy otrzymane od panów (np. broszka Jiwoo była sporo warta), bo nie wykorzystamy ich w żaden sposób w grze. Jeśli panujemy zainwestować w poprawę naszego wzroku, będziemy musieli udać się do sklepu kilkakrotnie. Na stanie zawsze jest bowiem tylko jeden przedmiot takiego rodzaju.

Przedmioty możemy znajdować również w trakcie weekendowych randek w różnych miejscach, jeśli wybierzemy opcje, aby się trochę „rozejrzeć”. Musimy się jednak liczyć z tym, że poszukiwania są czysto losowe (uzależnione jedynie % od spostrzegawczości bohaterki), a przedmiotów wolno zabrać nam tylko trzy. Jeśli mamy więc wyjątkowego pecha, to np. z kina przyniesiemy jakieś stare recenzje, nadjedzony popcorn i śmieci… których nie da się ani sprzedać, ani sprezentować. Warto więc przed poszukiwaniami również zapisać grę i wczytać ją w razie czego.

Znaczki

To dodatkowe przedmioty jakie możemy znaleźć w trakcie poszukiwań na randkach. Służą do odblokowania bonusowych ilustracji z menu głównego. Aby to zrobić musimy posiadać 30 znaczków danej postaci (10 na pierwszy obrazek i 20 na drugi), a następnie ukończyć „szczęśliwe zakończenie” przynajmniej jednego bohatera. Najlepiej więc skupić się na ich zebraniu na samym początku, by mieć ten irytujący obowiązek za sobą. Przy szukaniu pomaga również podniesienie jakości wzroku do 0.5 punktu, co podnosi prawdopodobieństwo „wypatrzenia” czegoś wartościowego. Maksymalnie, w trakcie jednego weekendu, możemy znaleźć do 6 znaczków przy odrobinie szczęścia (2×3 każdego dnia).

Miernik Serca

Aktywności mają szansę zwiększyć twój Miernik Serca, dzięki zakończonym sukcesem interakcjom z postacią. Dlatego warto trochę „pobiegać” za bohaterami i sprobować często wywoływać spotkania. Nawet jeśli interakcja postaci nie uruchamia się, jeśli nasz cel znajduje się w pokoju, Miernik Serca i tak ma szansę znacznie się zwiększyć. Najlepiej jednak wykonywać aktywności w pobliżu bohaterów, u których chcielibyśmy mieć najwięcej wpływów. Gdy Miernik Serca jest pełny (i miga na czerwono), możesz go kliknąć, by kupić nowe aktywności lub zwiększyć poziom odporności na stres i presje (co przydaje się zwłaszcza na początku gry). Miernik Serca wzrasta również w trakcie weekendowych wypadów oraz gdy bohaterka oddaje sie typowym czynnościom pielęgnacyjnym np. bierze kąpiel czy dba o urodę.

Dodaj komentarz

Translate »
error

Spodobał Ci się blog? Możesz śledzić moje kanały i dać mi o tym znać~! (b ᵔ▽ᵔ)b